درب اتوماتیک پارکینگی نوعی درب برقی است که با استفاده از یک ریموت کنترل به صورت خودکار باز و بسته می شود، این درب ها سرعت و سهولت خوبی داشته و سبب می شود که رفت و آمد بسیار آسان صورت بگیرد.

مزایای درب اتوماتیک پارکینگی در یک نگاه

درب اتوماتیک پارکینگی یک نوع درب معمولی است و معمولاً از جنس های فلزی، فایبرگلاس، چوبی طراحی می شود. سایز این درب ها معمولاً بزرگ بوده و برای پارکینگ های متنوعی طراحی می‌شود. برای طراحی این درب ها از یک موتور الکتریکی قوی استفاده شده که به صورت اتوماتیک کار می کند. همین‌طور یک ریموت کنترل وجود دارد که با استفاده از آن می توانید درب را باز و بسته کنید.

این درب ها در شکل های ظاهری متنوع طراحی می‌شوند و مکانیزم عملکردی به کار برده شده در آن متفاوت بوده و این موضوع سبب می‌شود تا با نیاز مختلفی از کاربران سازگار باشد. شما می توانید درب اتوماتیک پارکینگی را متناسب با شرایط پارکینگ خود انتخاب نمایید.

سطح ایمنی درب اتوماتیک پارکینگی به نسبت درب های قدیمی بیشتر است. این درب ها دارای سنسورهای خودکار هستند و به صورت اتوماتیک می‌توانند از برخورد درب با خودرو جلوگیری کنند. بنابراین ایمنی بالایی در راستای رفت و آمد خودروها وجود دارد و میزان خسارت و آسیب ها را کاهش می دهد.
از سوی دیگر مهمترین وضعیتی که برای درب اتوماتیک پارکینگی در نظر گرفته شده این است که برای شرایط آب و هوای نامساعد نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد و به طور کلی کاربر نیاز به خروج از منزل نداشته و از طریق ریموت می‌تواند درب را باز و بسته کند.
درب ها امکان طراحی در متراژ مختلف را داشته و همینطور ویژگی های فیزیکی و ظاهری آنها نیز متفاوت است. درب اتوماتیک پارکینگی نیاز به سرویس‌های دوره‌ای دارد و در این سرویس‌ها قطعات مختلف درب مورد بررسی قرار می‌گیرد و در صورت نیاز روغن کاری انجام می‌شود. دقت کنید که سهل انگاری در زمینه سرویس درب اتوماتیک پارکینگی سبب شده تا درب کیفیت خوبی نداشته باشد و در نهایت مشکلات زیادی ایجاد می‌کند.
همین طور نیاز است که لوله ها و پیچ ها مورد بررسی قرار بگیرد. تنظیمات نادرست موتورها و سنسورها سبب سقوط درب شده و در نهایت مشکلات زیادی ایجاد می کند. دقت کنید که در درب های پارکینگی کرکره ای شکسته شدن فنر کرکره مشکل ساز است. بنابراین آنها باید به صورت دوره ای مورد بررسی بررسی قرار بگیرد. تا از سقوط درب تا حد زیادی جلوگیری شود. سرویس های دوره ای درب اتوماتیک پارکینگی کمک می کند تا دستگاه کیفیت خود را حفظ کند‌.
مزایای درب اتوماتیک پارکینگی زیر سقفی
یکی از مدل های مشهور درب پارکینگی مدل زیر سقفی است. این درب ها شامل ۳ تا ۸ پنل مخصوص بوده که در زمان باز شدن به سمت بالا حرکت می کنند. این درب ها نیاز به فضای خارج از پارکینگ ندارند. بنابراین خودرو می‌تواند در نزدیکی درب توقف نماید و مشکلی در ورود خودرو ایجاد نمی‌شود و از سوی دیگر پنل هایی که برای این درها استفاده می‌شود به صورت مستقل بوده و استحکام و مقاومت چند برابری دارند.
درب های اتوماتیک پارکینگ زیر سقفی از مواد مختلفی ساخته می شوند. معمولا فولاد، آلومینیوم، چوب و گاه شیشه و پلی اتیلن برای تولید این درب ها مورد استفاده قرار می گیرد. استفاده از فوم های پلی اورتان برای چنین دردهایی سبب خاصیت عایق کنندگی خواهد شد.
این درب ها از نظر ارتفاع و فضا محدودیت های خاص خود را دارند. دقت کنید که درب اتوماتیک زیر سقفی معمولاً روی سقف جمع می‌شود و فضای کمی را اشغال می کند، این محصول بهترین گزینه برای افرادی است که دوست دارند از فضای پشت پارکینگ استفاده کنند.

درب اتوماتیک پارکینگی

مزایای درب اتوماتیک پارکینگی ریلی

در طراحی درب اتوماتیک پارکینگی ریلی از یک لنگه درب طولی استفاده می‌شود که معمولاً اندازه آن دو متر است که برای باز و بسته شدن روی ریل حرکت می کند. دقت کنید که استفاده از این درب ها برای ساختمانی که عرض زیادی دارند، بهترین گزینه محسوب می‌شود.
چون فضای از پارکینگ را اشغال نمی کند و از سوی دیگر میزان سر و صدای تولید شده توسط این درب ها بسیار کم بوده و برای پارکینگ فروشگاه ها، سوله ها و سایر کارخانه‌های صنعتی مورد استفاده قرار می گیرد. نیاز است که فضا برای حرکت پنل های کشویی به میزان کافی وجود داشته باشد دقت کنید که در طراحی این نوع درب اتوماتیک پارکینگی گاه از جنس شیشه سکوریت استفاده می شود که گزینه مناسبی برای بیمارستانها و سایر مراکز دولتی خواهد بود. درب اتوماتیک پارکینگی ریلی حالت کشویی دارد از این رو به آن جکهای ریلی نیز گفته می شود.

مزایای درب اتوماتیک پارکینگ لولایی

درب اتوماتیک پارکینگی لولایی معمولاً به صورت تک لنگه و دولنگه عرضه می شوند. مدل های تک لنگه از یک لنگه مخصوص تشکیل شده اند و استفاده از آن معمولاً نیاز به فضای اضافی دارد. در این مدل از درب ها در زمان باز شدن نیاز به چرخش ۹۰ درجه خواهد بود. دقت کنید که چنین درهای معمولاً برای پارکینگ های مسقف و گاه بدون سقف مناسب هستند. در هر صورت شما برای اجرای این درب ها نیاز به فضای مناسبی خواهید داشت. این درب ها معمولاً سر و صدای زیادی ایجاد می‌کنند و از جکهای هیدرولیکی برای آنها استفاده می شود.
دقت کنید که ایمنی درب اتوماتیک پارکینگی لولای تک لنگه چندان زیاد نبوده و قطعاً نیاز به قفل الکترومغناطیسی خواهد داشت.
سبک دیگری از درب اتوماتیک پارکینگی لولایی وجود دارد که به صورت دولنگه طراحی شده است. مکانیزم کارایی این درب ها مشابه با دربهای تک لنگه بوده و به جای یک لنگه از دولنگه به یک اندازه برای آن استفاده شده است.
به طور کلی جکهای هیدرولیکی این درب ها برای باز و بسته شدن مورد استفاده قرار می گیرد. دقت کنید که درب های تک لنگه اهنگ سر و صدای بیشتری دارند و مدل‌های دولنگه معمولاً کم صدا هستند. در تولید این دربها از جکهای بازویی استفاده می‌شود که ایمنی بیشتری نسبت به چرخ های هیدرولیکی دارند.

 

درب اتوماتیک پارکینگی لولایی

مزایای درب اتوماتیک پارکینگی کرکره ای

جنس به کار برده شده در درب کرکره ای پارکینگ معمولاً فولادی بوده و برای ساختمان های بزرگ تجاری و اداری مورد استفاده قرار می گیرند اما قابلیت عایق بندی ندارند. دقت کنید که استفاده از فوم پلی اورتان می‌تواند شرایط عایق را برای این درب ها فراهم سازد. از درب اتوماتیک پارکینگ کرکره ای به عنوان درب برقی مغازه ها و همینطور فروشگاه‌های مختلف استفاده می‌شود. این محصول امنیت بالایی دارد و استفاده از آن بسیار آسان بوده و همین طور از حداکثر عرض ورودی برای رفت و آمد استفاده می شود. این درب ها از نظر ساختار متنوع هستند و همینطور مدل بندی های جدیدی از آنها به بازار عرضه شده است.

مزایای درب اتوماتیک پارکینگی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.


1 + یک =

فهرست