در سال های اخیر دربهای ریموت دار و هوشمند، به دلیل سهولت استفاده طرفداران زیادی پیدا کرده اند. اما برخی از مردم کار با ریموت درب پارکینگ را بلد نیستند که به همین دلیل با مشکل مواجه می شوند و به ناچار هر بار به کلید ساز یا تعمیر کننده درب های ریموت دار مراجعه می کنند.

  در ادامه به آموزش کددهی ریموت درب پارکینگ می پردازیم.
از در های ریموت دار و هوشمند می توان برای درب پارکینگ، درب های کرکره ای مغازه ها و مجتمع های تجاری استفاده کرد.
ریموت درب پارکینگ انواع مختلفی دارند اما کارایی تمام آنها یک چیز است و همه آنها عملیات باز و بسته کردن درب هوشمند پارکینگ شما را انجام می دهند.
اما گاهی شما چند ریموت کنترل دارید مثلا هر یک از اعضای خانواده یک ریموت دارند یا اگر در یک آپارتمان چند واحده هستید هر واحد نیاز به یک ریموت درب پارکینگ دارد، از این رو پس از خرید ریموت ها باید به آنها کد دهید تا عملیات کپی شدن ریموت ها انجام شود.
اگر نحوه کددهی به ریموت درب پارکینگ را نمی دانید تا آخر این مقاله با ما همراه باشید تا این عملیات را فرا بگیرید.

آموزش کددهی ریموت درب پارکینگ
نحوه کددهی به ریموت کنترل

برای اینکه بتوانید از ریموت کنترلی که بعدا خریداری کرده اید برای باز و بسته کردن درب پارکینگ خود استفاده کنید باید کد ریموت مادر که نسخه اصلی می باشد را بر روی آن کپی کنید.
برای این کار باید از روش های زیر استفاده کنید:

1) کددهی به ریموت درب پارکینگ با روش خام کردن

روش خام کردن یک نوع روش کد دهی به ریموت درب پارکینگ است که در آن ابتدا ریموت کنترلی خریداری میکند که باید اطلاعات روی آن را پاک کنید و سپس کد ریموت مادر را روی آن کپی کنید.
برای خام کردن ریموت درب پارکینگ باید مراحل زیر را طی کنید:
_ کلید روشن و خاموش یا کلید باز و بسته کردن ریموت کنترل را همزمان برای مدت 25 تا 30 ثانیه فشار دهید تا چراغ ریموت درب پارکینگ به صورت چشمک زن مشاهده شود.
_ پس از این مرحله ریموت کنترل شما خام شده است و اکنون می توانید کد اصلی را روی آن کپی کنید.
_ برای اطمینان از اینکه ریموت درب پارکینگ خام شده است می توانید دکمه های آن را فشار دهید، خواهید دید که ریموت عمل نمی کند و این یعنی ریموت خام شده است. در غیر این صورت شما مرحله اول را صحیح انجام نداده اید و باید مجددا این کار را تکرار کنید.

خام کردن ریموت درب پارکینگ

اکنون ریموت کنترل شما برای کد دهی آماده است، برای کد دهی باید مراحل زیر را طی کنید:
برای شروع کددهی به ریموت درب پارکینگ باید حتما ریموت اصلی را داشته باشید تا بتوانید کد ها را از روی آن بر روی ریموت جدید کپی کنید.

_ ریموت اصلی را برای دانستن فرکانس باید روی محل مناسب در دستگاه فرکانس یاب قرار دهید.
_ سپس یکی از دکمه های روی ریموت کنترل را فشار دهید تا طول موج دقیق ریموت اصلی روی دستگاه فرکانس یاب نمایش داده شود.
اگر دستگاه فرکانس یاب ندارید می توانید با باز کردن ریموت، عددی را که بر روی کریستال آن نوشته شده است را بخوانید( این همان طول موج است) و سپس ریموت بلوتوثی با همین فرکانس را انتخاب کنید.
ریموت های بلوتوثی معمولا با دو فرکانس 315 و 413 در بازار موجود هستند، باید فرکانس آنها با فرکانس مادر یکسان باشد در غیر این صورت عملیات کپی کردن کد ریموت درب پارکینگ به درستی انجام نمی شود و مشکل ساز خواهد شد.
_ سپس ریموت درب پارکینگ خام و ریموت اصلی را روبروی هم قرار دهید، اگر در این صورت بهم متصل نشدند باید دو ریموت کنترل را به صورت پشت به پشت هم قرار دهید.
_ اکنون به صورت همزمان هر بار دو دکمه از ریموت کنترل خام و ریموت کنترل اصلی را به مدت 5 تا 10 ثانیه فشار دهید تا هر دو ریموت کنترل به حالت چشمک زن مشاهده شوند.
_ پس از اتمام این عملیات بر روی تمام دکمه ها، عملیات کددهی انجام شده است و می تواند از هر دو ریموت کنترل برای باز و بسته کردن درب پارکینگ استفاده کنید.

کددهی ریموت خام
لازم به ذکر است که این روش برای کد دهی ریموت کنترل های بلوتوثی است و بر روی ریموت کنترل های فابریک که در کنار دستگاه اصلی هستند انجام نمی شود و اصلا قابل انجام نیست، پس هنگام خرید ریموت کنترل دقت کنید که حتما نوع بلوتوثی آن باشد.

2) کددهی به ریموت درب پارکینگ با روش هایپینگ

در این روش کد دهی، یک ارتباط بین رسیور و ریموت درب پارکینگ برقرار می شود اما این روش کد دهی مانند روش گفته شده در بالا یک روش ثابت نیست و در هر بار برقراری ارتباط بین رسیور و ریموت کنترل یک کد جدید استفاده می شود.
این روش یکی از امن ترین روش های کد دهی به ریموت درب پارکینگ محسوب می شود زیرا در هر بار کد دهی از چندین بیلیون حالت برای کد دهی استفاده می کند و همچنین امکان کپی کردن در آن وجود ندارد.
درست است که این روش امنیت بالایی دارد اما روش اول آسانتر و سریعتر است و با توجه به اینکه فقط یکبار کد بر روی ریموت کنترل کپی می شود، بیشتر مردم از همین روش استفاده می کنند.

3) کددهی به ریموت درب پارکینگ با روش لرن بر

در این روش باید دستگاه رسیور درب هوشمند را باز کنید، این دستگاه معمولا کنار درب قرار می گیرد و قابل مشاهده است.
پس از باز کردن دستگاه رسیور یکی از دکمه هایی با عنوان Learn و یا Code را مشاهده می کنید که باید آن را به مدت دو ثانیه فشار دهید تا چراغ ال ای دی روی برد روشن شود.
پس از روشن شدن چراغ ال ای دی روی برد دستگاه رسیور، دکمه باز و بسته کردن یا روشن و خاموش کردن روی ریموت درب پارکینگ را نیز به مدت دو ثانیه نگه دارید تا چراغ روی آن به حالت چشمک زن درآید.
پس از انجام این مراحل ریموت کنترل شما به دستگاه رسیور درب هوشمند متصل شده است.
این نیز یک روش پر کاربرد است که برای کد دهی به هر نوع ریموت کنترلی می توان از آن استفاده کرد.
البته همانطور که گفته شد تمام این روش ها برای ریموت کنترل های بلوتوثی قابل اجرا هستند.

ریموت کنترل درب هوشمند
4) کددهی به ریموت درب پارکینگ با روش دیپ سوئیچ

این روش ممکن است نسبت به روش های قبلی کمی سخت باشد و فقط بر روی درب های هوشمندی که دارای موتور ساید کرکره برقی هستند صورت می گیرد.
در این روش باید پیچ های روی ریموت کنترل را به طور کامل باز کنیم و پوشش آن را جدا کنیم، تا به صفحه برد ریموت کنترل دسترسی پیدا کنیم.
روی برد هشت کلید مشاهده خواهیم کرد که می توانیم هر کدام از این هشت کلید را در سه حالت چپ، راست، یا وسط قرار دهیم( اصلا جهت آن مهم نیست در هر جهتی که دوست دارید آنها را قرار دهید).
اکنون باید رسیور درب هوشمند را باز کنیم و کلید های موجود روی برد آن را نیز به همین ترتیب و در همان جهاتی که کلید های روی برد ریموت را تنظیم کرده بودیم، قرار دهیم.
پس از اتمام این مراحل ریموت درب پارکینگ به رسیور متصل می شود.

درب هوشمند پارکینگ
بازگرداندن کد پاک شده ریموت کنترل

این اتفاق ممکن است برای هر فردی که از درب هوشمند و ریموت درب پارکینگ استفاده می کند، رخ داده باشد که به طور ناخودآگاه و تصادفی دکمه های اصلی ریموت کنترل را فشار دهد که این کار باعث پاک شدن کد های روی ریموت می شود.
برای بازگرداندن کد پاک شده ریموت کنترل باید یکی از دکمه های اصلی روی ریموت (A , B) را به همراه یکی از دکمه های فرعی آن (C , D) به صورت همزمان برای چند ثانیه فشار دهید تا کد پاک شده برگردد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.


2 × = چهار

فهرست